Зміни до постанови Кабінету Міністрів України №560: від 16.05.2024. Що варто знати?
Постанова Кабінету Міністрів України №560 – це важливий нормативно-правовий акт, який регулює багато аспектів життя українців. Тому будь-які зміни до цього документа можуть мати значний вплив на різні сфери.
Оскільки ситуація в країні динамічна, і законодавство постійно адаптується до нових умов, слідкувати за змінами в Постанові №560 дійсно важливо.
Що варто знати про цю постанову та її зміни:
Постанова №560 є основним документом, який визначає порядок призову на військову службу під час мобілізації. Через постійно мінливі умови, особливо під час воєнного стану, до постанови регулярно вносяться зміни. Зміни можуть впливати на:
- Порядок мобілізації: Хто підлягає призову, як відбувається оповіщення тощо.
- Підстави для відстрочки: Які категорії громадян можуть отримати відстрочку.
- Права військовослужбовців: Які соціальні гарантії та пільги надаються.
Основні зміни, що відбулися :
- Змінилась форма заяви на відстрочку.
Це відноситься до тих, хто оформляє відстрочку по п. 9, 13 та 14 мають поставити «галочку» у відповідному пункті. Але навіть, якщо особа оформлює відстрочку за іншою підставою, все одно має подавати заяву за новою формою
Була введена нова форма заяви, яка передбачає більш детальне зазначення підстав для відстрочки. Незалежно від того, за якою підставою ви оформляєте відстрочку, вам необхідно подавати заяву за новою формою. Для осіб, які оформляють відстрочку за пунктами 9, 13 та 14, передбачено спеціальне поле, де необхідно поставити відмітку. Це дозволяє чітко ідентифікувати підставу для відстрочки.
Нова форма сприяє уніфікації процедури оформлення відстрочки та полегшує роботу військових комісаріатів. Завдяки більш детальному заповненню форми, військові комісаріати отримують точнішу інформацію про підстави для відстрочки. Незважаючи на нові вимоги, загальна процедура оформлення відстрочки залишається незмінною.
Законодавство в цій сфері може змінюватися, тому рекомендується періодично перевіряти актуальну інформацію на офіційних веб-сайтах або звертатися за консультацією до юриста.
- Відстрочка по п. 9:
Доводити відсутність інших осіб потрібно в тому випадку, коли відстрочку оформлює зять по догляду за тестем або тещею. Якщо ж відстрочку оформлює син, який здійснює постійний сторонній догляд за матір’ю чи батьком, то доводити наявність чи відсутність інших осіб не потрібно.
Можливість оформити відстрочку навіть є у військовозобов’язаного, в якого є сестра, яка теоретично могла б здійснювати догляд.
Те саме стосується військовозобов’язаних, які здійснюють постійний догляд за дружиною або дитиною.
Слід зазначити, що є маленький нюанс:
Дійсно, у формі заяви (додаток 5) більше немає прямої вимоги щодо надання документа, що підтверджує здійснення постійного догляду. Це спрощує процедуру оформлення відстрочки для багатьох військовозобов'язаних.
Водночас пункт 61 Постанови КМУ все ще згадує про можливість отримання акта встановлення факту здійснення догляду. Це створює певну плутанину та може викликати додаткові питання у військовозобов'язаних та працівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП).
Можливі причини неузгодженості:
- Швидкі зміни в законодавстві можуть призводити до тимчасових розбіжностей між різними частинами нормативно-правового акту.
- Відмова від вимоги щодо надання акта про здійснення догляду є логічним кроком для спрощення процедури оформлення відстрочки.
- Можливо, протягом певного перехідного періоду можуть застосовуватися обидва підходи, поки не будуть внесені остаточні зміни до Постанови.
Незважаючи на наявну неузгодженість, загальна тенденція полягає у спрощенні процедури оформлення відстрочки для осіб, які здійснюють постійний догляд. Однак, для отримання остаточної інформації та уникнення непорозумінь, рекомендується звернутися за консультацією до фахівців.
- Що стосується відстрочки за пунктом 13, яка передбачає догляд за особою з інвалідністю, то слід звернути увагу на наступні аспекти:
Оскільки ситуація в сім'ї може змінюватися, військовозобов'язаний, який отримав відстрочку за пунктом 13, повинен бути готовий до того, що його можуть запросити на повторну перевірку для підтвердження підстав для продовження відстрочки.
Якщо стан здоров’я особи, за якою здійснюється догляд, покращиться настільки, що вона більше не потребуватиме постійного догляду, відстрочка може бути скасована.
Якщо в сім'ї з’являться інші працездатні члени, які зможуть здійснювати догляд, відстрочка також може бути скасована.
Законодавство про мобілізацію може змінюватися, і нові норми можуть вплинути на умови отримання та продовження відстрочки за пунктом 13.
Більше непотрібно подавати підтвердження здійснення догляду чи довідки про отримання компенсації, навіть у тих, хто здійснює догляд за вибором матері чи батька з інвалідністю.
- Відстрочка по п. 8:
Змінився перелік документів
- Змінилась процедура отримання акту встановлення факту здійснення догляду:
Тепер непотрібно розбиратись щодо наявності родичів, процедура стала значно простішою. Такий акт оформляється тільки, якщо догляд постійний. По п. 13 такий акт не оформляється. У комісії тепер немає потреби чекати матеріали перевірки від ТЦК. Визначено, що мають бути усі документи, окрім акту. Строк складання Акту 10 — календарних днів з моменту подачі заяви.
Наша компанія має великий досвід у питаннях мобілізації та бронювання підприємств. За спиною наших фахівців десятки успішних кейсів закритих на користь нашого клієнта. Ми цінуємо ваш час та розуміємо потреби. Зверіться на консультацію, щоб розібрати ваше юридичне питання.